MLY:n syyskokous 2007

Lehdistötiedote 17.11.2007
Malmin lentoaseman ystävät ry
Julkaisuvapaa heti

Klaus Bremer vastaanotti yhdistyksen kunniakirjan puheenjohtaja Tero Auraselta.

Malmin lentoaseman ystävät ry:n sääntömääräinen syyskokous pidettiin 16.11. Kokouksessa käytiin läpi vuoden 2007 tapahtumat ja yhdistyksen toiminta sekä esiteltiin talous- ja toimintasuunnitelma tulevalle vuodelle.

MLY esitteli yleisölle hankkeensa julkaista 300-sivuinen Malmin lentoaseman kuvitettu juhlakirja toukokuuhun 2008 mennessä, jolloin lentoasema täyttää 70 vuotta. Yhdistys ilmoitti samalla, ettei sillä valitettavasti ole resursseja järjestää avoimien ovien tapahtumaa merkkipäivän juhlistamiseksi toukokuussa. Aiempaa kokemusta ja apua tarjotaan kuitenkin mielihyvin sellaiselle taholle, joka haluaa ottaa tapahtuman järjestelyvastuun.

Kokouksessa valittiin myös vastuuhenkilöt seuraavalle kaudelle. Puheenjohtaja Tero Auranen ei enää asettunut ehdolle hallitukseen. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Raine Haikarainen ja uutena jäsenenä hallitukseen Ari Katajamäki. Erovuorossa olleet hallituksen jäsenet valittiin uudelle kaudelle.

Yhdistyksen kunniakirja n:o 4 luovutettiin Klaus Bremerille pitkäjänteisestä ja aktiivisesta toiminnasta yhdistyksen tavoitteiden edistämiseksi.

Malmin lentoaseman ystävät ry on vuonna 2002 perustettu yhdistys, jonka tarkoituksena on historiallisen Malmin lentoaseman säilyttäminen sekä kentän toimintaedellytysten tukeminen ja kehittäminen. Yhdistyksellä on noin 1000 jäsentä ja sen kansalaisadressiin kentän puolesta on kertynyt lähes 50.000 allekirjoitusta.